UBI Banca

UBI Banca- Müşteri Motivasyonunun Nabzını Tuttu

2010 yılında Affinion, UBI Banca’nın çoğu pazarlama hizmetinin yönetimini devraldı. Öncelik, giderek küçülen müşteri tabanının korunmasına yönelik çözümlerin oluşturulmasına ve uygulanmasına verildi. UBI Banca ve Affinion, yeterince ulaşılmamış müşteri segmentlerinin belirlenmesi ve bu segmentlere özel tekliflerin hazırlanması için el ele çalıştı.

  • Özel müşteri tabanının korunması amacıyla geliştirilen yeni bir QUBI modüler hesap, geleneksel “herkese tek paket” yaklaşımından uzaklaşılarak müşteriye çeşitli seçenekler sunulabilmesini sağladı.
  • Sadakat programı, “Formula UBI” isimli banka kredi kartının oluşturulmasına ve müşterilere sağlanan değerin iyileştirilmesine yönelikti.
  • Geleceğin müşterilerine sahip çıkmak üzere mevcut müşterilerin çocuklarına yeni hesapları açılması hedeflendi ve böylelikle mevcut müşteriler (ebeveynler) ile ilişkiler derinleştirildi.  Bu girişim, birkaç yıl sonra çocuklara yönelik bir sadakat programı ile daha da güçlendirildi.
  • 6 yıllık ilişki süresince Affinion, farklı segmentleri hedefleyen teklifler ve çeşitli pazarlama teknikleri kullanarak, UBI Banca’nın hedef üye tabanını %30 oranında artırdı. Affinion, UBI Banca müşteri tabanının %25’ini halen yönetmektedir.

Önemli göstergeler

  • Hedef üye tabanı %30’un üzerinde büyütüldü.
  • Müşteri tabanının %25’inden fazlasına ulaşıldı .

UBI Banca logo. Affinion ve UBI Banca. müşteri bağlılığı